söndag 8 maj 2011

Trevlig morsdag alla Mammor!


Började dagen med att duka fram en ordentlig frukost till min kära mor och far. Lyxade till mig egen frukost också med att göra omelett på äggvitor. För att få lite mera smaklig omelett satt jag lite tomat, ett par ostskivor och kryddade och saltade. Blev riktigt gott! Gjorde även en uppfriskade smoothie som jag rekommenderar. En smoothie blandad av lätt yoghurt med frusna hjortron och blåbär sötad med ytterst lite honung.  Lade även i havregryn för att den skulle bli lite fylligare och mättande. Söndagen och morsdagen till ära åt jag även ett knäckebröd med en skiva skinka på. En frukost med lite kalorier men framför allt mättande och hur gott som helst!

Idag hade jag bestämt mig för att endast jogga och inte köra någon styrketräning, men lite muskelstyrka blev det ändå. Sprang 7,2 km och tränade sen lite mage och ben och avslutade med lite stretching. Det här med att stretcha efter träning, som jag alltid har skött bra och alltid har gjort, har av någon underlig anledning blivit helt åsidosatt de senaste månaderna. Att stretchingen har uteblivit märks tydligt och jag har blivit betydligt styvare i hela kroppen. Ännu en sak som jag måste planera in i dagsprogrammet. Brukar ni stretcha direkt efter träningen eller gör ni det ett par timmar efter träningspasset som en del rekommenderar? Jag tänker alltid att jag ska göra det LITE senare, men det innebär att det ALDRIG blir av.


Dagens mellanmål: Kesella, keso, blåbär och röda vinbär
Lunch: Kycklingfilé, bland sallad och grynost
Middag: Ugnstekt lax med grynost och bland sallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar