tisdag 17 maj 2011

Dag 17


Yes, I did it! Kanske inte är världens största bedrift direkt och inte heller någon direkt höjdar prestation, men för min del kändes det så. Jag sprang nämligen 2 km på 10 min. Ett av mina delmål som jag hade i början är nu uppnått. Nu gäller det att hålla detta och sträva ännu högre. Hittills har orken och konstiga kramper i magen stoppat mig och gjort att jag varit mycket nära, men inte riktigt nått fram ända till 2 km. Idag var jag sjukt taggad inför träningen och allt flöt på bra. Benen var som spaghetti efter träningspasset och det kändes sååååå bra.

Dagens träningsupplägg:

Cardio: Löpning 10 min ca 2,0 km

Set A
1: Armhävningar
2: Knäböj med  hantlar 2 x 8  kg (skivstång 20 kg andra setet)
3. Plankan 1 min 30 sek

Cardio: Löpning 10 min ca 2,0 km

Set B
4: ”Simning”
5: Enbent höftlyft från golvet
6: Reverse crunch med raka ben

Set C:
7: Triceps extension 5 kg
8: Breda knäböj 7 kg
9: Crunch
10: Sidocrunches

Efter ett svettigt pass i gymmet hoppade jag i bassängen för att svalka mig lite och simmande några längder. Härligt, synd bra att jag glömde simglasögonen hemma och inte kunde simma ordenligt. Smakade gott med middag när jag kom hem. På menyn stod kycklingfilé, bulgur, sallad och keso. Lite senare tog jag mig ännu ut på en 7 km:s cykeltur. Mycket nöjd över dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar