lördag 21 maj 2011

För de e ingen vanlig dag...

Idag fyller jag år och det kommer jag att fira lite, vilket innebär att jag inte kommer att följa fitnessfightens principer och kostplan till punkt och pricka. Får skärpa mig imorgon igen och köra hårt sista veckan av denna tävling istället för att gottgöra detta.

Dagens träning är dock redan avverkad så åtminstone där har jag skött mig. Vaknade ganska tidigt och for först ut på en uppvärmningsrunda som blev ca 2,2 km.

Sen körde jag första setet:

1. Armhävningar 2 x 15
2. Knäböj med hantlar
3. Sidoplankan 45-60 sek

Hopprep 2 x 2 min

4. "Simning"
5. Enbens knäböj
6. Reverse crunch med raka ben

Hopprep 2 x 2 min

7. Enarmsrodd 8 kg
8. En-arm-enbenslyft
9. Raka benlyft

Igår flöt träningen på ganska bra igen. Jag sprang först 8 km på ca 45 min och sen körde jag samma styrketränings om ovan. All träning körde jag ute eftersom det var så härligt soligt och lagom varmt.

Ha en bra lördag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar