tisdag 3 maj 2011

2 maj - Dag 2 Nu kör jag igång!


Tidig väckning för att förbereda dagens mat, hoppa i bilen och köra 10 mil till sjukhuset och för att där inleda min fjärde vecka på praktiken. Det här med maten verkar vara lite komplicerat i början innan jag lär mig hur mycket jag får äta av olika livsmedel, men med vågen med och lite innehållsförteckningar till hjälp så ska jag lära mig. Innan dessa 30 dagar har gått så tror jag knappast att det är något problem.

Dagens totala kaloriintag stannade på ca 1270. Ganska lite, men det var en hektisk dag på sjukhuset och mina pauser blev lidande. Kanske har jag också räknat lite fel, för det kändes ändå som om jag var ganska mätt och hade ätit helt tillräckligt. Fast å andra sidan inte är det ju tänkt att man ska gå runt och vara hungrig heller hela tiden, det är bara så jag har föreställt att det kommer att bli till en början.

Första ordenliga träningsdagen med detta superstar programupplägg. Hade läst genom programmet flera gånger och testat övningarna, men ändå tog det tid när jag funderade på andningen och på allt annat man skulle tänka på vid utförandet. Dessutom skulle lämpliga vikter provas fram. Upprepade varje set tre gånger och däremellan två cardiopass på löpbandet. Kändes bra efteråt.

Träningsupplägget:

Cardio: Löpning 10 min ca 1,5 km

Set A
1: Pull over 7 kg
2: Knäböj med korsade armar
3. Plankan 1 min

Cardio: Löpning 10 min ca 1,9 km

Set B
4: Lateral raise 2 kg
5: Höftlyft från marken
6: Reverse Crunch

Set C:
7: Triceps extension 4 kg
8: Bred knäböj 4kg
9: Crunch

Nedvarvning: jogg 5 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar