lördag 28 maj 2011

Näst sista dagen!


Det märks att slutet är nära nu på denna fitnessfight. Den strikta disciplin som jag hade i början av kampen med träning och kost börjar bli allt sämre. Jag orkar inte längre räkna mina kaloriintag som jag gjorde i början och jag har inte lika bra koll nu på hur mycket jag ätit totalt under en dag. Nu har jag ju förstås lärt mig att uppskatta hur mycket jag kan äta eller rättare sagt får äta och därför kanske jag inte orkar fästa så mycket uppmärksamhet att räkna varje liten kalori.

Idag körde jag sista styrketräningsprogrammet på gymmet. Jarkko rekommenderade att man ska köra det ursprungliga programmet för att se om man har gjort några framsteg under dessa dagar. Så blev det inte för min del fast jag till en början hade tänkt göra det. Jag kände mera för att köra samma program som jag gjort de senaste dagarna, men jag lade in lite gamla övningar samt några extra egna. Det blev ett långt och mångsidigt styrketräningspass för hela kroppen. Vanligtvis brukar jag dela upp lite och inte köra hela kroppen så där på en gång, men nu näst sista dagen ville jag köra hårt så därför blev det ett sånt här upplägg.

Sista dagen imorgon och då tänker jag presentera mina resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar