tisdag 3 maj 2011

Känns i kroppen att fitnessfighten är igång!

Med två äggvitor, tomat, paprika, lite lätt yoghurt med havregryn samt en kopp kaffe inledde jag min dag. Likadan frukost som dagen innan. Packade min matlåda och iväg igen till sjukhuset igen. Idag ska jag försöka ta mina pauser så att jag hinner äta mina viktiga mellanmål. Tror jag orkar bättre med träningen som jag ska utföra direkt efter jobbet om jag hinner ta pauser och äta ordenligt under hela dagen.

Tycker jag har gått runt och varit hungrig hela dagen idag, även om jag idag hunnit ta mina pauser. Lite ofokuserad och dåsig emellanåt också, men som tur har dessa känslor inte varat så länge. Nu gäller det att bita ihop och fortsätta med det här och vänta på att resultaten ska börja synas.

Gårdagens träning gav sig till känna så fort det var dags att stiga upp ur sängen på morgonen. Så där skönt ont är det bästa sättet att beskriva känslan i kroppen jag har, efter att ha tränat och aktiverat mina muskler i nya övningar. Har gått och klämt och tryckt på mina ömma punkter hela dagen och försökt töja och stretcha för att lindra ömheten i musklerna.  Om det har någon större effekt har jag inte märkt, men för stunden känns det bra i alla fall. Jag är ganska van vid att ha träningsvärk så det här ska jag nog också klara av.

Dagens kalorintag stannade på ungefär 1540 kcal.

Träningen körde jag ungefär som dagen innan. Vill försöka komma bättre igång med cardion och försökte springa lite snabbare, men det gick ganska tungt. Förkylningen som jag hade i flera veckor innan maj månad har satt sina spår. Nu gäller det att försöka ha lite tålamod och sakta men säkert öka hastigheten och effektiviteten i cardion och den övriga träningen. Kom på att jag av någon anledning har upprepat varje set tre gånger så nu blir det lite att revidera vikterna igen. Färre upprepningar innebär att jag orkar med mera vikt.

Träningsupplägget:

Cardio: Löpning 10 min ca 1,8 km

Set A
1: Pull over 6 kg
2: Knäböj med korsade armar 10 kg skivstång
3. Plankan 1 min

Cardio: Löpning 10 min ca 1,8 km

Set B
4: Lateral raise 2 kg
5: Höftlyft från marken
6: Reverse Crunch

Set C:
7: Triceps extension 4 kg
8: Bred knäböj 4kg
9: Crunch

Nedvarvning: jogg 5 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar