lördag 7 maj 2011

Dag 6 - kommer jag att klara att motstå alla helgens frestelser?

Dagens träningsprogram såg ut som onsdagens, dvs löpning 4,7 km och styrketräning hemma. I styrketräningsprogrammet utökade jag med att göra lite bicepscurls och bytte ut höftlyftet mot höftlyft med ett ben. Hungrig som en varg efter träningen och då lyxade jag till det med grillad kyckling, ris och en god sallad.

Helgen är äntligen här och här i Finland firas det på söndag morsdag. På de flesta morsdagar brukar det bjudas på lite extra gott, god mat och oftast något gott till kaffe. Så blir det även här, tårtan är nästan redan bakad. Här kommer vi att fira morsdag både på lördag och söndag och på söndag ska jag dessutom på ett konfirmationskalas. En riktig utmaning med alla dukade bord med andra ord, men jag får väl försöka lyxa till det på eget vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar