måndag 9 maj 2011

Ny vecka och nya tag!

Väckning kl. 5.30. Var superladdad på morgonen och tänkte att idag skall jag köra hårt med träningen. Det är ju denna vecka som det sägs att resultaten borde börja synas, så nu gäller det att köra extra hårt. Känns som att man har lite press på sig att producera dessa resultat. Som sagt laddad på morgonen, men alltefter dagen gick, blev jag bara tröttare och tröttare. När det var dags för träningen övervägde jag att ta en powernap i bilen för att ens orka ta mig in genom dörren till gymmet. Blev dock ingen powernap, utan tog mig i kragen och gick in direkt. Väl inne i gymmet och när jag hade kommit igång gick allt bra.

Men det är viktigt att påpeka att orken tryter ibland och att hitta motivationen att orka träna är inte alltid så lätt när man helst av allt skulle vilja lägga sig på soffan och sova. Att läsa andras bloggar som är med i samma kamp och kämpar och sliter på i liknande stil, kan fungera som en extra push i ryggen när jag inte skulle orka göra något. Kan alla andra så kan jag också!

Nu är det ishockey i vågrätt läge på soffan som gäller. Tippar på att kalorintaget lämnar på ca 1400 kcal. Börjar bli lite lättare med räknandet av kalorier nu, men kanske det beror på att min kost är lite ensidig och jag ofta kör liknande frukost-, lunch, middag- och mellanmålsupplägg. Borde kanske göra storkok och frysa in matlådor någon dag…

Dagens träningsupplägg:

Cardio: Löpning 10 min ca 1,9 km

Set A
1: Pull over 7 kg
2: Knäböj med  hantlar 2 x 6  kg
3. Plankan 1 min 20 sek

Cardio: Löpning 2 min, 13 km/h

Set B
4: Axlepress 2 x 7 kg
5: Enbent höftlyft från golvet
6: Crunch med helt rak rygg

Cardio: Löpning 2 min, 13 km/h

Set C:
7: Triceps extension 4 kg
8: Bred knäböj 4kg
9: Crunch

Nedvarvning: Cykling 10 min + stretch

Kämpa på alla fitnessfighters!

2 kommentarer:

  1. Det där med att knappt orka träna känner jag igen. För mig är det största hindret att jag vissa dagar knappt ens orkar gå dit. Men när jag väl är där så kommer energin. Gäller att jag ger mig en spark i baken bara. :-)

    SvaraRadera
  2. Jo, visst är det så det här med motivationen och orken. Ibland känns det också som om kroppen inte riktigt har hunnit återhämta sig tillräckligt för ett nytt hårt pass, eftersom man ska träna varje dag. Men men... vi ska inte ge upp! :) Det här med kosten är ju också viktigt. Även om jag tycker att jag nu äter helt tillräckligt så tror jag att jag ibland får för lite kolhydrater i mig och att jag av den orsaken inte orkar som jag brukar och borde.

    SvaraRadera