tisdag 24 maj 2011

6 dagar kvar, believe it or not!


Två dagars bloggpaus men nu är det dags att skriva ett litet inlägg igen. Söndagen blev en vilodag efter lördagens födelsedagsfirande. Lite seg i kroppen och lite trött men annars i skick. Jag funderade på söndag om jag skulle träna åtminstone försöka göra någon fysisk aktivitet, men bestämde mig för att unna mig en välförtjänt vilodag. Tror det behövdes…

Måndagen var även den tung från början till slut. Så sömnig och slö hela dagen, men jag var så inställd på att försöka ge järnet nu den här sista veckan så jag pressade mig till gymmet direkt efter jag slutade jobba. Körde styrketräningspasset förstås och cardion. Svettigt och tungt!

Tisdag och ännu en dag närmare slutet på denna kamp. Idag försökte jag pusha mig själv att springa längre än  de två kilometer jag har klarat av. Det andra cardiopasset var jag bra på gång innan jag fick håll. Kände redan i början när jag sprang att det här bådar inte gott, men försökte ignorera hur ont det gjorde och sprang vidare. Var dock tvungen att avbryta vid 7 min, det gick bara inte. Så besviken och irriterad för annars kändes det helt okej! Grrr… Hinner ännu försöka förbättra på torsdag, men det blir mitt sista gympass. Det är då det gäller!

Dagens träningsupplägg:

Cardio: Löpning 10 min ca 2,0 km

Set A
1: Flies 2 x 4 kg
2: Side squats 6 kg
3. Sidoplankan 1 min

Cardio: Löpning 7 min (fick håll omöjligt att fortsätta!)

Set B
4: ”Simning” med en hantel 1 kg
5: Enbens knäböj
6: Reverse crunch med raka ben

Cardio: Löpning 5 min

Set C:
7: Enarmsrodd 8 kg
8.
En-arm-enbenslyft
9. Raka benlyft

Imorgon tror jag det blir intervallträning och sen styrketräning hemma. Förra veckan testade jag för första gången min TRX suspension och den var super så jag tror jag kör hårt med den imorgon. Något jag verkligen kan rekommendera som träningsredskap, eftersom man kan variera och använda den på så många olika sätt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar