torsdag 5 maj 2011

Det blir bättre dag för dag...


Idag vaknade jag med skön känsla i magen och mycket taggad inför dagen. En 8 timmars natt gjorde susen, så det måste jag fortsätta med! Men till skillnad mot igår när jag gick och frös hela dagen har jag svettats som en gris idag. Låter lite överdrivet och dramatiskt kanske, men så har jag upplevt det. Läste någonstans att man kan svettas extra mycket just under träningen eftersom kolhydratintaget är minskat ganska mycket i jämförelse med det normala. Skulle vara intressant att veta fysiologiskt vad som händer i kroppen speciellt med tanke på kosten, så det ska jag försöka fördjupa mig i under helgen. Dagens kalorimängd ca 1400 kcal.

Träningen flöt på ganska bra idag. Tränade på gym idag och kunde då kontrollera löpningen med löparmattan. Vill springa över 2 km på 10 min och idag sprang jag 1,9 så det är absolut inte långt borta. Andra cardiopasset gick inte lika bra. Taggad till tusen för att springa, men fick någon konstig kramp så jag var tvungen att springa långsammare i slutet. Första delmålet är alltså att springa 2 km och sen får vi väl se vad nästa blir. Styrketräningen gick för övrigt helt okej den med. Jag tycker ändå att det saknas en ryggövning så det tror jag att jag ska införa ett par dagar i veckan. Idag infogade jag även bicepscurl så att jag får framsidan av överarmen lite mera tränad.

Cardio: Löpning 10 min ca 1,9 km

Set A
1: Pull over 7 kg
2: Knäböj med korsade armar 15 kg skivstång
3. Plankan 1 min 15 sek

Cardio: Löpning 10 min ca 1,7 km

Set B
4: Lateral raise 2 kg x 2
5: Höftlyft från stol
6: Reverse Crunch

Set C:
7: Triceps extension 4 kg x 2
8: Bred knäböj 4kg
9: Crunch

10: Bicepscurl 6 kg x 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar