lördag 7 maj 2011

Morgonträning


Lördag och ledig dag, så idag bestämde jag mig för att köra ett morgonpass. Lite lätt yoghurt blandat med bär samt en kopp kaffe och sen ut och springa. Idag tyckte jag att det gick lite lättare, men annars har varje löppass hittills varit tungt. Min puls stiger genast till 170 och ligger över det värdet hela tiden. Går jag lite sjunker den, men så stiger den så fort jag börjar springa igen. Men som sagt idag gick det lite lättare så hoppas att det vänder nu.

Tycker jag börja se lite resultat av den första veckans träning. Tycker vågen visar på – 3, men det har jag lite svårt att tro. Ser man vad alla andra som också är med i fitnessfighten skriver om deras framgångar och viktnedgång, så verkar det ändå troligt att gå ner dessa 3 kg på en vecka. Mitt mål är dock inte att gå ner en massa kilon i vikt, utan att bli mera fast och bli av med det extra fettet. Några kilon till skadar ändå inte...

Cardio: löpning ca 4,7 km

Set A
1: Pull over 6 kg
2: Knäböj med korsade armar 2 x 6  kg hantlar
3. Plankan 1 min 20 sek

Set B
4: Axelpress 2 x 6 kg
5: Enbent höftlyft från golvet
6: Reverse Crunch

Set C:
7: Triceps extension 4 kg x 2
8: Bred knäböj 4kg
9: Crunch

10: Rygglyft på golvet
11: Backflies 6 kg

Förresten så klarade jag av att motstå förstå tårtkalasets frestelser. Egentligen var jag inte ens sugen på tårtan. Tårtor har liksom aldrig intresserat mig så mycket och speciellt gräddtårtor kan jag lätt stå över. Det brukar vara allt annat gott på kaffebordet som får det att vattnas i munnen. När de andra skar upp sina tårtbitar rörde jag om i min skål med kvarg, blåbär och färska jordgubbar. Minst lika gott som tårta tycker jag om inte ännu bättre.

Imorgon tror jag att jag ska hoppa över styrketräningen och bara köra kondition. Kanske försöker jag bege mig ut på en längre löptur i det soliga vädret.

Njut av solen och värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar