torsdag 19 maj 2011

Svettigt värre!


Träningen löpte på bra idag. Körde hårt på gymmet, på löpmattan och med vikterna. Svetten sprutade och jag kände verkligen hur varje muskel i kroppen fick jobba på. Sprang först 2 km på 10 min och körde sen första setet. Provade på knäböj med rak arm, men jag klarar inte av att utföra den rörelsen. Frustrerande! Jag vet inte om det beror på min dåliga rörlighet i axlarna i kombination med balans, men det bara går inte. Bytte övningen mot vanliga knäböj med skivstång, men från och med nu tror jag också att jag ska byta skivstången mot hantlarna igen. Jag tycker att jag får det att känns mycket mera med hantlarna.

Tillbaka till löpmattan igen och 10 min och 2 km igen och sen andra och tredje setet med styrketräningsövningarna. Gillar verkligen en bens knäböj övningen. Där känner man verkligen hur musklerna får jobba på. Det känns även dagen efter att man verkligen har gjort något.

Imorgon är det dag 20 och believe it or not men nu återstår endast 10 dagar. Otroligt! Det känns som att det är först nu man börjar komma in i tränings- och matrutinerna ordentligt tycker jag. Å andra sidan så längtar jag verkligen att få köra min egen träning och inte känna måstet att göra styrketräningen varje dag, men oj vilken upplevelse det har varit så här långt. Den egna disciplinen har verkligen satts på prov under dessa dagar och kommer fortfarande att sättas på prov. Slutanalysen av fitnessfighten kommer sen i slutet på maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar